.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین اخبار از انتخاب استانداران ؛
تکلیف استانداران باقی مانده چه خواهد شد ؟
شمال نیوز: تعیین استانداران و لابی گری برای انتخاب آنها بین دولت، مجلس و افراد صاحب نفوذ سیاسی، از جمله سوژه‌های داغ محافل سیاسی است. از راهروهای مجلس گرفته تا دیدارهای خصوصی که با اعضای هیئت دولت و افراد پرنفوذ سیاسی، ترتیب داده می‌شود یکی از اولویت ها تعیین استانداران باقی مانده است.

شمال نیوز: در جلسه روز گذشته هیئت دولت چهار استاندار دیگر برای استان‌های لرستان و اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و البرز را تعیین کرد تا در مجموع تکلیف 7 استان تا کنون معلوم شده باشد.

، تعیین استانداران و لابی گری برای انتخاب آنها بین دولت، مجلس و افراد صاحب نفوذ سیاسی، از جمله سوژه‌های داغ محافل سیاسی است. از راهروهای مجلس گرفته تا دیدارهای خصوصی که با اعضای هیئت دولت و افراد پرنفوذ سیاسی، ترتیب داده می‌شود یکی از اولویت ها تعیین استانداران باقی مانده است.

در این بین به رسم و سیاق سابق مجمع نمایندگان هر استان چند گزینه را به ترتیب به وزیر کشور پیشنهاد می‌کنند. روالی که هر چند برای دولت الزام آور نیست اما دولت هم چندان به آن بی اعتنا نیست. در بعضی از استان‌ها همانند استان تهران، دولت توجهی به نظر پیشنهادی نمایندگان نداشت، اما آنچه که از عملکرد دولت تا کنون مشهود است تیم روحانی قصد ندارد از اساس به پیشنهادات نمایندگان بی توجه باشد و تلاش دارد حداکثر رضایت ممکن را در بین نمایندگان در تعیین استانداران ایجاد کند.

برخی مجمع نمایندگان همانند نمایندگان استان همدان تاکید دارند تا رایزنی‌های آنها در خفا صورت بگیرد و گزینه‌ نهایی آنها رسانه‌ای نشود اما با این وجود لیست‌ها راه خود را از درون مجمع نمایندگان به بیرون پیدا می کنند. «بازوند» استاندار منتخب استان لرستان و محمد طهایی استاندار اسبق همدان از جمله گزینه‌های نمایندگان برای استان همدان بودند.

بنا بر همین گزارش روز گذشته پس از بررسی های نهایی که در مجمع نمایندگان استان مرکزی صورت گرفت پنج نفر به ترتیب اولویت زیر به وزارت کشور معرفی شدند. محمدحسین فروزانمهر استاندار خراسان رضوی در دولت احمدی نژاد، بهمن اخوان نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، محمدحسن نامی آخرین وزیر ارتباطات دولت گذشته، آقازاده شهردار سابق کرج، مجیدی معاون اسبق عمرانی استاندار مرکزی.

بنابر همین گزارش با بررسی‌هایی که تاکنون بین دولت و مجلس صورت گرفته است، شانس برخی افراد برای به دست گرفتن سکان استانداری‌ها از سایر گزینه ها بیشتر است که از آن جمله می توان به ولی الله آذروش برای استان اردبیل، صادقلو برای استان گلستان، فریدون همتی برای استان آذربایجان غربی، فریدون درویش زاده برای استان آذربایجان شرقی و میرزا ابوطالبی برای استان قزوین اشاره کرد.

هچنین یکی از نمایندگان استان خوزستان به خبرنگار ما از دیدار مجمع نمایندگان این استان با وزیر کشور در شب گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه بحث و تبادل نظر درباره گزینه های مطلوب نمایندگان برای مدیر ارشد این استان با وزیر کشور انجام شد. وی با اعلام اینکه سید شریف حسینی از حضور در استانداری خوزستان منصرف شده است، از عدم اجماع نمایندگان استان خوزستان بر روی یک گزینه واحد خبر داد.

با وجود داغ بودن بحث استانداران، به نظر می رسد با توجه به حضور رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل متحد و عدم شرکت وی در جلسه چهارشنبه هیئت دولت، انتخاب مابقی استانداران به هفته‌های آتی موکول شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

a:gh 4 مهر 1392
با استان زنجان که استاندارش مشخص شد میشه 8 استان!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.